ارائه خدمات بالینی مفید و کارامد در هر رشته ای مستلزم بهره مندی درمانگران از دانش روز و تجربه کافی است. آن چه در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه ها آموخته ایم، پایه های اصلی این دانش و تجربه های اولیه ضروری را برای ما فراهم آورده اند و تا سالیانی چند می توانند پاسخ گوی نیاز های علمی و مهارتی مان باشند. پس از فراغت از تحصیل هریک از ما مسئول به روزآوری دانسته ها و بالابردن سطح مهارت های حرفه ای و بالینی خود خواهیم بود. تنوع مراجعین و ویژگی های منحصر به فرد هریک از آنان ما را وادار  می سازد که به دنبال اطلاعات تازه تر و آشنایی با تکنیک های درمانی جدید باشیم.

هرچند شرکت در رویدادهای علمی اعم از همایش های سالانه، سمینارها و کارگاه های آموزشی درکنار مطالعه منابع معتبر و بحث های تخصصی با همکاران بهترین راه  برای به روزرسانی حرفه ای است، اما محدودیت های زمانی و مشکلات شخصی افراد ممکن است مانع از بهره گیری کافی از این امکانات باشند.

“مدرسه گفتاردرمانی” با هدف تلاش در بالابردن سطح دانش و مهارت های حرفه ای همکاران، اقدام به برگزاری کلاس های غیر حضوری در حوزه های مختلف تخصصی کرده تا زمینه آموزش مداوم، در دسترس و آسان را برای همه آسیب شناسان گفتار و زبان در سراسر کشور فراهم آورد. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مطالعات موردی، وبینارهای تخصصی و معرفی منابع مطالعاتی از دیگر برنامه های ما در این زمینه خواهد بود.

حضور چند ساله در گروه های تخصصی فضاهای مجازی و پرسش های همکاران نشان داد که اختلالات زبانی دوران رشد و لکنت حوزه هایی هستند که بیشترین سوالات را به خود اختصاص داده اند.به نظر می رسد که  برخی از مشکلات بالینی همکاران هم ناشی از رعایت نشدن اصول جمع آوری اطلاعات، تحلیل داده های حاصل از ارزیابی و تعیین اهداف درمانی و مانند آن هاست که بطور کلی زیرمجموعه مهارت های بالینی به حساب می آیند. بنابراین نخستین کلاس های مجازی مدرسه گفتاردرمانی در دو حوزه ارزیابی و درمان اختلالات زبانی دوران رشد و مهارت های بالینی برگزار و به تدریج سایر دوره های مور نیاز در تمامی حوزه ها ارائه  خواهند شد.

نظرات، پیشنهاد ها و انتقادات همکاران گرامی بهترین راهنمای ما در پیشبرد اهدافمان خواهند بود.