توضیحات
در این بسته آموزشی تحول مهارت های کاربردشناسی زبان در کودکان 0 تا 6 ساله مورد بحث قرار گرفته است. تحول تئوری ذهن، مهارت های مکالمه و مهارت های اجتماعی سرفصل های اصلی این درس هستند. مهارت های آغازگری، حفظ موضوع، اصلاح مکالمه و درخواست توضیح، مودبانه صحبت کردن، استعاره، شوخی و کنایه از دیگر عناوینی هستند که به آن ها پرداخته شده است.
تهیه این درس به همه همکارانی که در حوزه اختلالات زبانی دوران رشد فعالیت دارند توصیه می شود. با استفاده از این بسته آموزشی می توانید درباره سطح رشدی مهارت کاربردشناسی در مراجعین خود با دید بازتری تامل و تصمیم گیری کنید. اطلاع دقیق تر از مراحل رشدی این توانمندی مهم به درمانگر کمک می کند تا والدین را درباره وضعیت کنونی فرزندشان و پیش آگهی درمان او بهتر و آگاهانه تر راهنمایی کنند و نقش آن ها را در بهبود او برجسته تر سازند.
اغلب والدین انتظار دارند که کودکشان به راحتی درباره خاطرات خود یا وقایع روزمره با آنان صحبت کند و یا تعاملات اجتماعی را رسمی و مودبانه تر به جا آورند. چه بسا ناتوانی کودک در اجرای این درخواست ها ناشی از مشکلات وی در زمینه کاربردشناسی باشد و مثلا ربطی به بی ادبی، کمرویی و یا خجالتی بودن او نداشته باشد. تشخیص این اختلال و راهنمایی صحیح والدین نیازمند اطلاع دقیق گفتاردرمانگر از مراحل رشد کاربردشناختی کودکان است.
در آینده وبینارهایی درباره روایتگری و درمان اختلالات کاربردشناختی در دوره های مختلف تحولی برگزار خواهد شد که مباحث این درس مقدمه ای برای درک بهتر آن ها خواهد بود.
فایل های این مورد بشرح زیر می باشد:
• مقدمه
مقدمه
مروری بر مفاهیم اولیه کاربردشناسی و ارتباط غیرکلامی
ارتباط و تئوری ذهن
مراحل رشد تئوری ذهن
شروع مکالمه و نخستین کنش های گفتاری
• نگاهی به برخی از مهارت های کاربردشناسی زبان
نوبت گیری و آغازگری
معرفی، نگهداری و پایان دادن یک موضوع
اصلاح مکالمه و درخواست توضیح
conversational implicature، پیش فرض، سیاق سخن و مودبانه بودن
اصلاح مکالمه (تکمیلی)
مهارت های ارجاع و اشارات
مراحل تحول تئوری ذهن
• تحول مهارت های اجتماعی
تحول مهارت های اجتماعی
شوخی و استعاره
کنایه
• تحول مهارت های مکالمه ای
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.