توضیحات
کودکانی که در اوایل دوره رشد گفتار و زبان قرار دارند و از ارتباط هدفمند استفاده می کنند اما بدون این که دلیل خاصی در تاریخچه پزشکی و رشدی آن ها وجود داشته باشد، هنوز نمی توانند از ارتباط کلامی استفاده کنند، Late Talker یا دیرگفتار نامیده می شوند. با گذشت زمان گروهی از این کودکان توانایی بهره مندی از ارتباط کلامی را پیدا و فاصله خود را با کودکان طبیعی هم سن خود پر می کنند. این کودکان Late Bloomer یا دیرشکوفا نامیده می شوند. اما دسته ای دیگر از کودکان دیرگفتار به سطح همسالان خود نمی رسند چرا که مبتلا به اختلال زبانی دوران رشد یا DLDهستند. آسیب شناسان گفتار و زبان در رویارویی با کودکان دیرگفتار صبر را جایز ندانسته و مداخلات درمانی را آغاز می کنند تا روند رشد گفتار و زبان را تسهیل کرده و سرعت آن را افزایش دهند. به این ترتیب از تلف شدن زمان طلایی رشد جلوگیری کرده و مانع از تشدید اختلال ارتباطی و بروز علایم جدی تر خواهند شد.با توجه به این که سن بروز دیرگفتاری همزمان با دوره شروع زبان آموزی است، درمان اختلالات این دوره در دو بخش درمان اختلالات زبانی کودکان دیرگفتار و نیز درمان اختلالات زبانی کودکان در دوره 18 تا 36 ماهگی و در دو بسته مجزا تهیه شده و عرضه خواهند شد.
مدرس: استاد زهرا آقارسولی
• طراحی برنامه درمانی بر اساس نتایج ارزیابی
• تعیین اهداف درمان
• درمان بازی و حرکات بیانگر
• آموزش بازی نمادین
• آموزش حرکات بیانگر
• بهبود زبان درکی
• رویکرد کودک محور
• روش های کودک محور
بهبود صداسازی
افزایش واژگان بیانی
• رویکرد درمانگر محور
روش Drill
روش Drill play
• رویکرد کودک محور
• رویکرد ترکیبی
MILLUE TEACHING
تاخیر زمانی
مدل تقاضا
• تقویت بیان عبارات چند کلمه ایی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.