بسته آموزشی غیر حضوری معرفی آزمون های رسمی و غیر رسمی و مشاهده تعامل والد_کودک در دروره پیش زبانی

درصد بالایی از مراجعین به مراکز گفتاردرمانی را کودکان دارای اختلالات زبانی دوران رشد تشکیل می دهند. صرف نظر از این که علت اولیه این اختلالات چیست، بررسی دقیق وضعیت کنونی کودک و تعیین سن زبانی او پایه اصلی طرح ریزی برنامه های درمانی را تشکیل می دهد. برای تعیین سن زبانی می بایست با انواع آزمون های رسمی و غیر رسمی که برای ارزیابی ارتباط، گفتار و زبان به کار می روند آشنا بود و دانست که این آزمون ها دقیقا چه ویژگی هایی را می سنجند و چه اطلاعاتی را در اختیار درمانگر قرار می دهند. با این حال اطلاع از ویژگی های ارتباطی و گفتار و زبان کودکان در مراحل مختلف رشد و شاخص هایی که برای تعیین وضعیت طبیعی یا مختل مورد نیاز هستند مساله بسیار مهمی است که پایه هرگونه قضاوت درباره تعیین سطح پایه توانایی های مراجع خواهد بود. در وبینار ارزیابی مهارت های دوره پیش زبانی با عناوین زیر آشنا خواهیم شد:

  1. آشنایی با انواع آزمون های رسمی جهت ارزیابی دوران پیش زبانی، آزمون هایی نظیر CDI، CSBS، ROSETTI
  2. آشنایی با انواع ارزیابی غیر رسمی از جمله گزارش والدین و مشاهدۀ تعامل مادر- کودک
  3. آشنایی با نحوۀ جمع آوری اطلاعات در ارزیابی غیر رسمی و روشهای تحلیل هر یک از مهارت های پیش زبانی
  4. آشنایی با نحوۀ گردآوری، کدگذاری و تحلیل اطلاعات در زمینۀ تعامل مادر-کودک در طی بازی آزاد
  5. آشنایی با نحوۀ ارزیابی و کدگذاری و تحلیل مهارت های پیش زبانی از طریق مشاهده در موقعیت های تعاملی

مدرسین: دکتر عطیه اشتری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، خانم مینا فتوحی کارشناس ارشد گفتاردرمانی، خانم عطیه قزوینی کارشناس ارشد گفتاردرمانی

هزینه ثبت نام: 60000 تومان

برای ثبت نام کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *