بسته آموزشی غیرحضوری ارزیابی و مداخلات گفتاردرمانی برای کودکان طیف اتیسم

اختلال طیف اتیسم علایم متنوعی دارد که اختلال در برقراری ارتیاط در راس آن ها قرار دارد. در مجموعه وبینارهای هفتگی ارزیابی و مداخلات گفتاردرمانی برای کودکان طیف اتیسم عناوین زیر مطرح خواهند شد:

بخش اول: مقدمه ای برای پیوند نظریه و کار بالینی در اختلالات رشدی زبان

مرور مختصرمفاهیم ارتباط، زبان و گفتار
بررسی مدل های formalist و functional 
ارتباط اجزاء زبان با یکدیگر
مدل های رشد زبان: آشنایی با فلسفه، محدودیت و کاربرد نظریه های رایج مطرح در رشد زبان: تئوری رفتاري، تئوري روانشناسی زبان- نحوي، تئوري روانشناسي زبان- معنايي، تئوري جامعه شناختی نظریه رشد عاطفی دکتر گرین اسپن (Dr. Stanley Greenspan)
اشاره به کاربرد این نظریه در پایه ریزی مداخلات مبتنی بر بازی و ارائه درمان در محیط طبیعی منزل
کارعملی: تعیین نظریه های رشدی  مبنای رویکردهای درمانی رایج برای کودکان اتیسم
مرور رویکرد psycholinguistic
مرور رشد طبیعی  زبان و گفتار بر اساس رویکرد psycho-linguistic
بازنمایی های واجی، معنایی، گرامری
برنامه های حرکتی ذخیره شده
کار عملی: تبیین آپراکسی و اکولیلیا براساس رویکرد psycho-linguistic

بخش دوم: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم در دوره پیش قصدی

رشد طرحواره‌ها (schemas) در کودکان کار عملی: استفاده از فعالیت های هدفمند و معنامند جهت تقویت طرحواره های کودکان
دوره پیش قصدی: توصیف ویژگی های رشدی کودکان این دوره ملاحظات ویژه برای ارزیابی و ارایه مداخله به کودکان اتیسم در دوره پیش قصدی:  تعاملبازی هاآواسازیدرک کار عملی: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم دوره پیش قصدی
ایجاد محیط یادگیری بهینه برای کودکان اتیسم در کلینیک و منزل: جو عاطفیملاحظات حسیسازماندهی فیزیکی فضای کلینیک و منزل
آشنایی با برنامه Son-rise کار عملی: برقراری ارتباط با کودکان اتیسم و ایجاد قصد ارتباطی از طریق برنامه Son-rise  

بخش سوم: بازی ها در مداخلات طیف اتیسم

Messy play
کار عملی: افزایش تجارب حسی، حرکتی و شناختی کودکان اتیسم از طریق Messy play
بازی های ارتباطی:
کار عملی: افزایش تجارب ارتباطی و زبانی کودکان اتیسم از طریق بازی های ارتباطی
بازی های عملکردی: کار عملی: افزایش دانش معناشناختی کودکان در مورد اشیاء پرکاربرد منزل و وسایل اسباب بازی
دوره پیش زبانی: توصیف ویژگی های رشدی کودکان این دوره
ملاحظات ویژه برای ارزیابی و ارایه مداخله به کودکان اتیسم در دوره پیش زبانی:  بازی ها، درک مقاصد ارتباطی فهرست آوایی، ساختار هجایی، خزانه واژگانی
کار عملی: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم دوره پیش زبانی
استراتژی های درکی
کار عملی:  استفاده از استراتژی های درکی در آموزش کار با اشیاء پرکاربرد منزل و انجام بازی های عملکردی

مدرسین: حسین رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران

محی الدین تیموری، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران

سلمان عبدی، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران

مدت: 8 ساعت و 13دقیقه

هزینه ثبت نام:246500 تومان بدون تخفیف

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *