وبینار اتیسم

مجموعه وبینار های ارزیابی و مداخلات گفتاردرمانی برای کودکان طیف اتیسم

اختلال طیف اتیسم علایم متنوعی دارد که اختلال در برقراری ارتیاط در راس آن ها قرار دارد. در مجموعه وبینارهای هفتگی ارزیابی و مداخلات گفتاردرمانی برای کودکان طیف اتیسم عناوین زیر مطرح خواهند شد:

جلسه اول: مقدمه ای برای پیوند نظریه و کار بالینی در اختلالات رشدی زبان

مرور مختصرمفاهیم ارتباط، زبان و گفتار
بررسی مدل های formalist و functional 
ارتباط اجزاء زبان با یکدیگر
مدل های رشد زبان: آشنایی با فلسفه، محدودیت و کاربرد نظریه های رایج مطرح در رشد زبان: تئوری رفتاري، تئوري روانشناسی زبان- نحوي، تئوري روانشناسي زبان- معنايي، تئوري جامعه شناختی نظریه رشد عاطفی دکتر گرین اسپن (Dr. Stanley Greenspan)
اشاره به کاربرد این نظریه در پایه ریزی مداخلات مبتنی بر بازی و ارائه درمان در محیط طبیعی منزل
کارعملی: تعیین نظریه های رشدی  مبنای رویکردهای درمانی رایج برای کودکان اتیسم
مرور رویکرد psycholinguistic
مرور رشد طبیعی  زبان و گفتار بر اساس رویکرد psycho-linguistic
بازنمایی های واجی، معنایی، گرامری
برنامه های حرکتی ذخیره شده
کار عملی: تبیین آپراکسی و اکولیلیا براساس رویکرد psycho-linguistic

جلسه دوم: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم در دوره پیش قصدی

رشد طرحواره‌ها (schemas) در کودکان کار عملی: استفاده از فعالیت های هدفمند و معنامند جهت تقویت طرحواره های کودکان
دوره پیش قصدی: توصیف ویژگی های رشدی کودکان این دوره ملاحظات ویژه برای ارزیابی و ارایه مداخله به کودکان اتیسم در دوره پیش قصدی:  تعاملبازی هاآواسازیدرک کار عملی: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم دوره پیش قصدی
ایجاد محیط یادگیری بهینه برای کودکان اتیسم در کلینیک و منزل: جو عاطفیملاحظات حسیسازماندهی فیزیکی فضای کلینیک و منزل
آشنایی با برنامه Son-rise کار عملی: برقراری ارتباط با کودکان اتیسم و ایجاد قصد ارتباطی از طریق برنامه Son-rise  

جلسه سوم: بازی ها در مداخلات طیف اتیسم

Messy play
کار عملی: افزایش تجارب حسی، حرکتی و شناختی کودکان اتیسم از طریق Messy play
بازی های ارتباطی:
کار عملی: افزایش تجارب ارتباطی و زبانی کودکان اتیسم از طریق بازی های ارتباطی
بازی های عملکردی: کار عملی: افزایش دانش معناشناختی کودکان در مورد اشیاء پرکاربرد منزل و وسایل اسباب بازی
19:40-19:00
دوره پیش زبانی: توصیف ویژگی های رشدی کودکان این دوره
ملاحظات ویژه برای ارزیابی و ارایه مداخله به کودکان اتیسم در دوره پیش زبانی:  بازی ها، درک مقاصد ارتباطی فهرست آوایی، ساختار هجایی، خزانه واژگانی
کار عملی: ارزیابی و تشخیص کودکان اتیسم دوره پیش زبانی
20:10-19:40
استراتژی های درکی
کار عملی:  استفاده از استراتژی های درکی در آموزش کار با اشیاء پرکاربرد منزل و انجام بازی های عملکردی
20:30-20:10

مدرسین: حسین رضایی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی

محی الدین تیموری، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی

سلمان عبدی، دانشجوی دکترای گفتاردرمانی

زمان: جمعه ها 16، 23 و 30 آبان ماه 99 از ساعت 19 تا 21

هزینه ثبت نام سه جلسه: 150000 تومان

دانشجویان عزیز از ده درصد تخفیف ویژه برخوردارند.

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *