کارگاه آموزشی مجازی ارزیابی اختلالات زبان نوشتاری در دوره شروع زبان آموزی

کارگاه آموزشی مجازی ارزیابی اختلالات زبان نوشتاری در دوره شروع سوادآموزی برای آموزش ارزیابی این اختلال بصورت کاملا عملی و براساس پرونده یک مراجع واقعی طراحی شده است.

چگونگی تهیه نمونه های خواندن، نوشتن، زبان شفاهی، تحلیل نمونه ها و تنظیم طرح کلی درمان در این کارگاه ارائه خواهد شد. (آموزش تکنیک های درمانی در برنامه این کارگاه پیش بینی نشده است).

پس از ثبت نام، تکلیف جلسه اول در اختیار شرکت کنندگان عزیز قرار خواهد گرفت تا پس از انجام نتیجه آن را ارسال کنند. در جلسه اول، ضمن بیان تعریف این اختلال و جایگاه آسیب شناسان گفتار و زبان در تیم درمانی، جمع بندی تکالیف ارسال شده ارائه خواهد شد. سپس انواع خطاهای خواندن و چگونگی شناسایی آن ها به تفصیل بیان شده و در یک کار عملی گروهی، شرکت کنندگان تشخیص و طبقه بندی خطاها را در نمونه دیگری از همان مراجع تمرین و نتیجه کار خود را در کارگاه ارائه خواهند داد. در پایان چگونگی تحلیل این خطاها مطرح و بررسی می شود.

برنامه هفته دوم و سوم نیز به همین شکل درباره نمونه زبان شفاهی و نمونه تکالیف هجی کردن (دیکته نویسی) و بیان نوشتاری ( جمله سازی و انشا) ادامه خواهد یافت. در بخش پایانی جلسه سوم ضمن جمع بندی و نتیجه گیری از ارزیابی های انجام شده، طرح کلی درمان این مراجع تعیین خواهد شد.

مدرسین: استاد زهرا آقارسولی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عطیه اشتری استادیار دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، سوسن غفاری کارشناس ارشد گفتاردرمانی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *